mandag, mars 24, 2008

Trekkhunden Kera

I dag hadde vi en lang skitur siste dagen i påskeferien i strålende solskinn.
Jeg må si at Keras styrke og utholdenhet i skisporet imponerer meg. Selv når vi har gått i timesvis gir hun gass i oppoverbakkene og løper som en gal i nedoverbakkene. I en utforkjøring holdt vi bra fart nedover, men jammen santen koblet hun inn turboen og økte på da vi ble forbi kjørt av en annen skiløper. Jeg ble mektig imponert, tror jeg har undervudert både hvilken fart og utholdenhet hun faktisk har i kroppen. Å kjøre f.eks 10 innkallinger på rad blir jo ingen ting i sammenligning!

Var sikker på at hun skulle være sliten i kveld og sovne fornøyd foran peisen. Men neida, etter vi kom hjem har hun lekt hysterisk i snøen med en feiekost (!) og fotfølgt meg rundt og nærmest tigget om å få jobbe litt. Jeg var iallefall god og sliten i beina etter skituren, så noe voldsom treningsøkt hadde jeg ikke overskudd til.
Vi tok en innendørs runde med perfeksjonering av utgangstillinger, vendinger, sideforflyttninger og annet småplukk. Alt ser veldig bra ut inne med høy belønningsfrekvens, vi får teste i morgen hvordan det ser ut når vi får lagt på noen lengder med fri ved foten.

Ingen kommentarer: