søndag, mars 23, 2008

Påsketrening

Det har vært en herlig påskeferie så langt!
Jeg har hatt fri, vi har fått gått flere skiturer og virkelig slappet av. Kera storkoser seg i snøen og elsker å trekke oss på ski. Hun har oppført seg eksemplarisk i skisporet, ingen utfall mot andre hunder eller skiløpere i fart(stort problem tidligere vintre!)

Selvfølgelig har jeg fått tid til å trene litt også!
Ruta og apportering med dirigering er de øvelsene jeg har fokusert på de siste dagene.
Startet i dag med å kjøre ruta rett på, først fra høyre og så fra venstre ( samme rute, bare flyttet kon til andre siden) Etterpå flyttet jeg ruta i motsatt retning og gjorde tilsvarende der. Kjørte vel kanskje alt i alt 6-7 repetisjoner av øvelse og de satt kjempe bra! Nydelig fart til kon ( hun tjuvstartet til og med en gang!), enda mer trøkk ut mot ruta og meget bra dekk i midten( uten musematte) Er også veldig fornøyd med at hun ser ut og orienterer seg om hvor kon og ruta er før vi starter. Tidligere har hun ofte løpt i vei til kon uten å vite hvor ruta står, med det resultat at hun står feil vei ved kon og løper rundt som en forvirret høne når jeg sender henne mot ruta!
Apporteringen gikk også bra idag selv om jeg fikk noen tjuvstarter fra kon hvor hun legger i vei uten å vente på min dirigering. Bekymrer meg ikke egentlig, er bare fornøyd med at hun virker tent og har mye fart i kroppen for tiden. Etter å ha blitt feilet utførte hun øvelsen perfekt to ganger.

Det er over 1 månede til vi skal ut i konkurranseringen og jeg føler at vi er på rett vei og skal være godt forbredt på alle øvelsene innen den tid!

Ingen kommentarer: