mandag, mars 03, 2008

Svenske innsitter

I dag har jeg hatt 4 individuelle timer på Grunnferdighetskurset etterhverandre. Kera har vært med og demonstrert bakpartskontroll inntil vegg og på kasse. Dette er det første kurset som jeg har bestemt meg for å lære elvene svenske -innsitten. Med Kera har jeg den "gode, gamle" innsitten hvor hun går rundt meg og det er også den jeg har vært mest komfortabel med å lære vekk. Men ettersom den svenske ser ut til å bli mer og mer populær har jeg måtte lære inn den også. Jeg ser absolutt fordelen med denne innsitten, tror hundene får bedre bakpartskontroll og så mister man jo kke hunden ut av synet idet de forsvinner bak oss.
Jeg kommer nok ikke til å legge om innsittene på alle øvelsene med Kera, men fra stående i front bør hun kunne tilby begge to like bra.

Jeg har ikke vært i gamet lenge nok til å vite om den norske innsitten kanskje kommer på moten igjen om noen år og om dette er noe som går i perioder alt ettersom hva de beste ekvipasjene for øyeblikket bruker. Noen som har noen tanker om dette? Hvilken innsitt har du?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Marianne.
Så flink du er til å blogge:=) Jeg har den "gamle" innsitten på Natasha. Men hun kan svenske innsitten også. Jeg syn det ser penere ut med svenske insitten, vel og merke hvis hunden har god bakpartskontroll. Er også enig i at du hele tiden ser hunden med S innsitten. Ang moten har jeg ikke aning om:=) Lykke til med trening og kurs.

Anonym sa...

Jag tror inte att det är så stor risk att den "norska" (som alla gjorde förr i Sverige också, jag började med den en gång i tiden) kommer tillbaka på modet. Den har helt enkelt inga fördelar och om folk lär sig att lära hundarna bakdelskontroll kommer de nog inte vilja gå tillbaka.

TeamBonzo sa...

Hei MARIANNE

Ville berre seie at heimesida mi er nedlagt og eg har gått tilbake til den gamle bloggem min www.teambonzo.blogspot.com/
Du skriv mange interessante og kjekke innlegg, det er godt vi har bloggen din å lese på. snakkast
Bodil

Elin sa...

Jeg har svenskeinsitten på Comma og ser absolutt fordelen av det da jeg vet at hun kommer "tight" inn på plass og slipper å miste henne av syne bak meg. Føler ofte at man kan få litt store runder bak hvis man ikke er helt obs hele tiden...
Må også innrømme at jeg synes svenskeinnsitten ser penere ut:o)