onsdag, mars 19, 2008

Mer høyrevendinger

I dag hadde vi en treningsøkt totalt viet høyrevendinger.
Begynte med å kjøre mange reps på utgangstillinger og oppdaget til min forskrekkelse at kun 7 av 10 var perfekte. Så da var det bare å begynne å perfeksjonere disse til vi kunne kjøre 10 kjappe reps innen for mine kriterier ( full kontakt mellom mitt venstre ben og Keras skulder + rett i kroppen) Da dette så bra ut gikk jeg over til å kjøre høyrevendinger fra holdt. Her lå vi også under 80 % , men med fokus på belønningsplassering og litt bedre fotarbeid ( flytter venstre foten først) ble det mye bedre. Neste økt var helomvendinger fra holdt. Også her la jeg om fotarbeidet litt( tar et skritt bakover istedet for på stedet) og det så ut som det løste veldig mye av en eller annen grunn! Da helomvendingene fra holdt var i boks la jeg på et parti med fri ved foten før helt om og holdt og da satt de perfekt.
Må nok bare innse at jeg har slurvet litt med detaljene her i det siste, forhåpentligvis får jeg kjørt noen flere økter lik den i dag som vil gi resultater.
Håkons tips om å kjøre 360 graders høyrepiruetter og stegforflyttninger ble også forsøkt med bra resultat!

Ingen kommentarer: