fredag, februar 09, 2007

Trening i minus 15

På grunn av temperaturer ned i minus 20 på Voss droppet vi skihelgen, det blir rett og slett for kaldt å stå fort på ski!
Da var det duket for litt hundetrening i kveld istedet og det var bare å kle seg godt, termometeret viste ned mot 15 minus. Termodress til meg og fôret dekken til Kera, tror faktisk aldri jeg har hatt på henne dekken før....
Det ble mye DZ belønning i dag da klikking og votter er litt vanskelig:)

Startet med å gå litt fri ved foten med godbiter strødd rundt på banen. Kera holdt full fokus selv om hun gikk og trakket i godbiter. Etterpå jobbet vi med forstyrrelser, Reidun løp rundt og lekte klovn nesten oppå oss, Kera var fremdeles 100% fokusert:)
Tilslutt kjørte vi en økt med Reidun som kommandør. Etterpå sa Reidun at hun aldri hadde sett Kera gå så bra før !!!!!!

Forsøkte meg på manekengen igjen og akkurat som tidligere i uken får jeg feil på sitt momentet. Når jeg avbryter og forsøker igjen kommer hun med en perfekt sitt. Dette skjedde to ganger. Det var dette her med å lykkes på første forsøk da....... Men jeg står fast på at dette bare er testing og at hun før eller siden gir seg. Sitt under marsj har vært en super bra øvelse som vi har fått 9.5 på hver gang vi har konkurrert, så jeg vet hun kan kommandoen og jeg "nekter" å ta ut delmomentet og terpe mer på det!

Fikk også kjørt en innkalling med stå og dekk og en avstandskommandering før vi gav oss. Begge to funket bra!

I morgen blir det skitur i solen til Støyva stølen sammen med Reidun og Sheriff og trening på å ikke gjøre utfall mot skiløpere i fart!

Ingen kommentarer: