fredag, februar 16, 2007

Terping på smådetaljer

Det er ikke alltid man kan trene på gøye ting som å baklengskjede delmoment eller kjøre hele øvelser. Av og til må det terpes på smådetaljer og man må finpusse på ting som man egentlig hadde håpet man var ferdig med.
Bakpartskontrol og venstre vendinger er noe som jeg ofte må gå tilbake og finpusse på. Kanskje jeg ikke har gjort godt nok grunnarbeid i utgangspunktet, jeg blir liksom aldri helt fornøyd.
I dag ble jeg iallefall nesten helt fornøyd, vi fikk noen flotte vendinger etterhvert.

På to skritt til høyre og venstre har jeg ikke helt blitt enig med meg selv om hvordan jeg skal flytte beina.Har sett det blitt gjort på flere måter, vet ikke helt hva jeg ender opp med ennå.

Ellers jobbet vi litt med grepet på metall apporten og den var bedre enn på lenge.Vi nærmer oss like bra grep som på treapporten, det må være målet iallefall. Skal jeg få den farten på øvelsen som jeg vil ha, er et solid grep avgjørende. Tidligere har jeg hatt problemer med at hun traver inn fordi hun holder for løst.

Tilslutt kjørte jeg en økt med luktdiskriminering. Først gikk det kjempe bra og vi lå ann til å ligge på 100%, men så begynte jeg å tulle: klikket feil, glemte hvilken pinner jeg hadde berørt og belønnet et feil opptak (tror jeg???) Fant ut det bare var å avslutte før jeg rotet det mer til.....på tide å ta helg:)

2 kommentarer:

Elin sa...

Så flink du er til å legge opp treningene fornuftig!
Skal dere til Trondheim i mars?

Marianne sa...

Jada, vi kommer til Trondheim. Snakkes da :)