onsdag, februar 14, 2007

Ikke helt fornøyd.......

De siste dagers treninger har jeg ikke vært helt happy med, føler vi står litt på stedet hvil.
På grunn av enkelttimer med kursdeltakere har jeg ikke hatt allverdens tid heller.
Mandag hadde vi kun en kort treningsøkt.
Vi hadde ikke gått tur før på dagen heller, så Kera var sikkelig overgira og hyper. Benyttet all den boblende energien til å kjøre noen innkallinger med stå og dekk. Det første forsøket endte selvfølgelig med at hun kom rasende i full gallopp helt inn, hadde det alt for travelt til å tenke på verken stå eller dekk. Men da vi forsøkte igjen fikk vi noen sikkelige flotte innkallinger, ikke noe å si på farten der nei, og på stå og dekken var hun som en spent strikk og bare verket etter å få løpe videre :)

Da vi hadde fått ut litt steam kjørte vi noen reps med manekengen, av fire omganger testet hun kun en gang og det er jo absolutt en framgang. Jeg tenkte da at vi kanskje var forbi testefasen, men vi fikk et tilbake slag i dag. Hun var på ann igjen med både stå og dekk på sitt momentet på treningen i dag. Jeg måtte krype til korset og ta ut det delmomentet, og det funker fint for seg selv. Får baklengskjede det sammen igjen neste gang.

Hovedfokus i dag var ellers på ruta og apportering med dirigering.
Delmomentene fungerer i og for seg bra, også når jeg kjeder deler av dem sammen.
Problemet ligger i at så snart jeg flytter på kon, rute eller apporter og trener i en ny retning, må vi starte helt på nytt igjen. Hun blir helt forvirret og løper dit vi tidligere var istedet for å følge mine dirigeringer. Så snart hun har fått med seg hvor ting står, funker det kjempe bra. Begynner å lure på om hun har dårlig syn, men det er nok desverre bare dårlig trening......
Vi får satse på at generalisering og flyt gjør henne sikrere på å løpe i den retningene jeg dirigerer selv om hun ikke har vært der ute før og "vet" at det er noe der.

Ingen kommentarer: