tirsdag, februar 20, 2007

Endelig......

I dag var jeg fast bestemt på å få orden på manekengen.
Begynte med å baklengskjede hele øvelsen på nytt igjen, men Kera var skikkelig umotivert, lå og snuste i bakken på dekken og virket treig.
Det har nok smittet over på Kera at jeg etter hvert synes denne øvelsen er kjedelig og lite spennende. Selv om det ikke er en spesielt vanskelig øvelse for hunden, så er den jo ganske lang og består av mange delmomenter. Jeg innså at jeg nok ikke hadde belønnet bra nok og satt ut en stor godbitskål i midten av firkanten. Det gjorde susen og Kera var plutselig helt på nett igjen:)

Etter vi hadde baklengskjedet hele øvelsen tok vi en lite pause.
Planen var å kjøre 4 reps på hele øvelsen, ha 2-3 min pause og starte fra en ny side hver gang.
Første forsøk var perfekt!
Andre gang fikk jeg testing på sittmomentet(selvfølgelig) Tok da en timeout i stedet for å forsøke igjen med en gang. Fikk en testing samme stedet igjen, tok en ny timeout og begynte å se svart på det hele......
Men heldigvis, de neste 3 forsøkene var perfekt!!!

Kan ikke garantere at vi er forbi testefasen ennå, men føler at det var noe som "løsnet" i dag mot slutten. Den økte forsterkningskvaliteten gjorde nok også sitt. Det er viktig å ikke glemme å belønne skikkelig når man kjører mye hele øvelser.

Ingen kommentarer: