tirsdag, februar 06, 2007

To økter med fri ved foten

De to siste dagene har jeg kjørt to bra økter med fri ved foten.
I går startet jeg med ha høy frekvens, alle holdter, vendinger, helomvendiger osv ble belønnet.
Etter det kjørte vi 3 økter a 100 skritt med temposkifte og momentene.

I dag fant jeg ut jeg skulle gjøre det litt mer "konkurranselikt", droppet oppvarmingen og gikk direkte inn på banen og kjørte fire fri ved foten program av varierende lengde ( 50, 200, 100 og 300 skritt) Er egentlig veldig fornøyd, hun går med full fokus og holder bra posisjon (tror jeg) Føler virkelig behov for en kritisk og pirkete trener her, er jo litt vanskelig å vurdere selv på denne øvelsen. Må nok se å få tatt litt video, kanskje det egentlig ser helt rufsete ut????

Fikk også kjørt gjennom hele manekengen, og både i dag og i går begynte hun å teste....jeg var jo klar over at det ville komme snart :) Begge feilene kom på sitt momentet hvor hun i går kom med en dekk og i dag en stå. Når vi kjørte den på nytt satt den perfekt begge gangene, vi får bare se hvor lenge det går før hun gir seg:)

Resten av uken kommer det desverre til å bli lite trening.
I morgen vil kvelden gå med til teori på konkurranselydighetskurset ved Canis Hundeskole.
Bruker Kera som demo hund og viser hvordan man får 5 trinns stimuluskontrol og litt baklengskjeding av enkle klasse 1 øvelser.

Til helgen reiser vi til Voss for å kjøre telemark, da blir det en kjedelig helg for Kera hos svigers.
Man er vel ganske hundenerd når man vurderer å droppe en slik frihelg for å være hjemme og trene hund istedet, men man kan vel ikke sette ekteskapet på spill heller...........

Ingen kommentarer: