tirsdag, mai 13, 2008

Fellesdekk og fri ved foten

I dag har jeg vært på fellestrening med hundeklubben og hatt en god økt. Fikk jobbet mye med fri ved foten med forstyrrelser og med kommandant. Det er utrolig hvor mye dårligere vi går ( både hunden og jeg) når vi kommanderes, men i vår har jeg trent mye på dette og jeg tror det er bedring å spore. Jeg er blitt flinkere til å slappe av og gå etter direksjonene og ikke minst er jeg blitt bedre til å belønne hyppig når vi kommanderes! Det var dette her med egne forsterkningsbetingelser..........

Fikk også trent fellesdekk med et par hunder som Kera ikke kjenner så godt, det var gull verdt og hun lå veldig fint fram til et punkt. Hunden på ene siden lå svært urolig, reiste seg og snuste på Kera flere ganger. Kera lå helt i ro og lot seg ikke affisere fram til jeg kom tilbake, da brølte hun til på skikkelig rottweiler vis "her kommer godbitene mine, pell deg vekk" :))

1 kommentar:

Elin sa...

Det er snålt at ting skal forandre seg bare fordi man blir kommandert! Men det er mye vanskeligere å gå da enn når man bare går etter sitt eget hode og i faste, ubevisste mønstre...
Knallbra at hun lå så bra på fellesdekken, men litt kjip avslutning...