onsdag, mai 28, 2008

Burleken


Etter å ha tatt inn noen tøybur på klinikken tenkte jeg at jeg kanskje burde forsøke denne "burleken" selv som alle prater så mye om.
Jeg brukte neppe mer en 2 min på å shape fram en dekk inne i buret og det gikk heller ikke lang tid før hun ble liggende i buret selv om det haglet med godbiter og leker utenfor. For en hund som er vandt til å bli trent med omvendtlokking og generell kvalitesikring av dekken var dette en situasjon hun fort kjente igjen.
Tok så med meg buret på trening og belønnet masse for at hun bare lå i buret å slappet av mens andre trente. Når jeg så tok henne ut av buret og trente litt var hun rask å løpe inn igjen så snart det ble en pause i treningen. Buret er nok litt i minste laget for hun hadde flere ganger så god fart inn at hele buret ble snudd rundt og hun så mer ut som en hamster i hjul!
Brukte også buret som en stor DZ hvor hun ble sendt inn til godbitskålen. Hun hadde også veldig bra intensitet ut av buret og feks rett i fri ved foten .

Er faktisk overrasket over hvor kjapt hun tok konseptet og tror nok jeg kan få bruk for dette på trening framover, først og fremst som et pause sted men også som en stor DZ på feks konkurranser.

Ingen kommentarer: