onsdag, mars 28, 2007

Rare forstyrrelser.....

Etter en super helg i Trondheim sammen med andre Canis instruktører er treningslysten på topp igjen!
I går baklengskjedet jeg hele ruta og den sitter bra. God fart ut til kon, kjempefart ut til ruta og perfekt dekk i midten. Fikk en tjuvstart på innkallingen, men det er helt greit. Det er bare å avbryte og forsøke igjen med et smil, jeg vil jo hun skal ligge der som en spent strikk og bare tigge etter kommandoen.

Apportering med dirigering gikk ikke så bra. Jeg ble litt overmodig etter at ruta funket så fint og kjørte hele øvelsen rett på. Vi gjorde øvelsen konkurransemessig ved at Reidun la ut apportene på linje med det resultat at Kera løp til den siden Reidun stod og ikke dit jeg dirigerte.
Forsøkte et par ganger til, fikk et par bra reps men også noen feil, så droppet hele greien og innså at jeg nok må gå litt mer gradvis frem.

Fikk også tatt en økt med fri ved foten med Reidun som kommandant. Kjørte med høy frekvens så det gikk bra. Men må nok bruke den neste måneden fram mot stevnet til å trene på denne øvelsen hver dag, den er ikke bra nok ennå.

Ellers ble vi midt i treningen plutselig forstyrret av en flokk på 10 reinsdyr(nei, Sandane ligger ikke på Finmarkvidda!!!!) som hadde trukket ned fra fjellet og gikk og beitet på bøen like ved. De har vandret rundt i området en ukes tid og gjør at vi ikke tørr å ha hundene løse. Heldigvis har vi en inngjerdet tennisbane som vi kan trene på.

Det er sannelig mange rare forstyrrelser man skal ta høyde for. I forrige uke var det noen som herjet rundt med en radiostyrt bil da vi skulle trene på grusbanen og da de endelig var ferdig kom 10 dommeraspiranter ( med hver sin fløyte) og skulle trene på avblåsninger!
Ypperlig forstyrrelsetrening.

1 kommentar:

Elin sa...

Det er jo bra å få trent med mange forskjellige forstyrrelser...
Og ikke minst: knallbra med ruta!!! Terpe litt mer på dirigeringa også så er jeg helt sikker på at det blir konge!:o)