tirsdag, mars 13, 2007

Framgang!

Etter 5 dager med kun trening på de tre utvalgte delmomentene er jeg kjempe fornøyd.
Ut til kon + stå var nok det momentet som var best i utgangspunktet, men både farten ut og ståen er blitt enda bedre.
Ut til ruta + dekk har vi også hatt markant framgang. Farten ut er kjempebra og hun smeller i dekk på 25m avstand! Har hatt musematten i bakre del av ruta på noen reps, men fjerner den innimellom og får likevel samme adferd.
dirigeringen hadde jeg et gjennombrudd idag. Det gikk plutselig opp for meg hvor mye det har å si at jeg ikke bare peker i riktig retning, men at jeg også ser den veien jeg vil hun skal løpe. Fra å ligge i underkant av 80% tidligere var vi i dag på 100%. Før har jeg nok sett på Kera mens jeg dirigerer til høyre eller venstre, nå konsentrerte jeg meg om å se i riktig retning og, og det hadde umiddelbar effekt. Takk til Bodil som har skrevet mye i sin blogg om hvor viktig dette er i agility, du satt meg på tanken om at dette kanskje var lurt i lydighet og :))

Ellers har jeg igjen også fått bekreftet hvor viktig det er for farten at hunden er sikker på hva den skal gjøre. De siste dagene har jeg fått bedre og bedre fart ut til ruta jo sikrerer Kera er på oppgaven sin-HERLIG!
Jeg satser på at med 5 dager til med full fokus på disse 3 momentene så skal øvelsene være klar til baklengskjeding i neste uke.

Ingen kommentarer: