lørdag, juli 31, 2010

Haugastøl dag 4

I dag har det kun vært lydighet som har stått på programmet.
I morges jobbet jeg med innsittene fra fart ( rundt stolen) Kamp har hatt en tendens til å sikte seg inn på min venstre fot, istedet for inn ved siden av meg. Resultatet bli jo da ofte at han dulter borti meg, og når 40 kg kommer i full pinne kan det bli en ganske kraftig dult! Dette er noe jeg hele tiden har sakt jeg skal fikse på, men så var det jo det med å gjøre det da......
Først jobbet jeg litt med håndtarget for å få han inn dypere på min venstre side før han snur, etterhvert kunne jeg øke avstanden og det hele ble mye bedre. Må bare feile han de gangene han er borti meg, så skal nok dette bli bra.
Ser at mange som bruker kassemetoden under innlæring av utganstillingen får litt problemer med for grunne innsitter og en hund som sikter på foten istedet for siden. Ikke så rart når man har stått med kassen i front lenge og glemmer å trene dype innganger itilegg.

Resten av formiddagen jobbet jeg med momentene i fri ved foten. Holdter, vendinger, helt om og hold, sakte og spring marsj. Skulle gjerne trent litt på å gå over tid også, men har kun en smal grusvei å trene på, så det får vi jobbe med når vi kommer hjem.

På ettermiddagen kjørte jeg gjennom et par av D øvelsene. Innkallingen og apporteringen sitter bra. På Dekk fra holdt er vi tydeligvis kommet til testefasen. Han la seg frivillig, ville ikke gå mer en et par meter fri ved fot, tjuvstartet på oppsitten osv. Egentlig bare gøy å jobbe seg gjennom denne fasen, jeg vet av erfaring at når vi bare er gjennom dette så sitter det knall bra!
Siste økt i dag ble kvalitetsikring av bli liggende. Brukte omvendtlokking, hoppet rundt og over han, kastet leker i alle retninger mm -og gutten lå som en konge! I tilegg måtte han også bli liggende uten at noe skjedd, det kan ofte være vanskeligere hvis man har jobbet mye med forstyrrelser og omvendtlokking.
Alt i alt nok en bra treningsdag :)

2 kommentarer:

Dina sa...

Uh hvor er du flink til at blogge og træne :-)

Marianne sa...

Er på hytten alene, er ikke så mye annet å gjøre enn å trene og blogge:)