søndag, juli 11, 2010

Fri ved foten

De siste dagene er det fri ved foten trening som har stått på programmet. Følte vi egentlig hadde kommet langt på den øvelsen i vår, men på et eller annet tidspunkt har det kommet noe rusk i maskineriet. Når man trener mye alene er fri ved foten skikkelig vanskelig å vurdere selv, man har selvfølgelig en feeling om både posisjon og attityd er som man ønsker, men ting kan ofte se anderledes ut fra avstand enn det man tror. I det siste har posisjonen variert fra å ligge for langt framme, til å ploge og i noen tilfeller også komme for langt inn bak meg- alle varianter med andre ord;) Og grunnen er selvfølgelig enkel, jeg har både forsterket dette ubevisst og ikke minst trodd at jeg nærmest hadde en ferdig øvelse uten å ha det i det hele tatt!! Man kan ikke begynne å strekke strikken ( altså jobbe med å gå langt) før man har en perfekt posisjon på hvert eneste skritt!!! Eller for å si det på en annen måte; en adferd som ikke er stabil bør ikke settes på variabel belønning, da vil man få variasjon av adferden.
Så da er det bare å brette opp armene og gå laaangt tilbake og bare jobbe øvelsen opp fra grunnen av igjen. For er det noe jeg har forbannet meg på så er det at vi skal ha en drit lekker fri ved foten:)
Skal forsøke å få tatt litt video i morgen og legge ut en film på bloggen, vil veldig gjerne ha kommentarer på hva dere synes da.

3 kommentarer:

Anonym sa...

No har gubben endelig ferie, så da er det lettere for meg å komme meg ut av huset aleine. Tar gjerne turen ned og hjelpe deg litt der malli :) Treng etpar tips ang rampen min for tida...Han er litt for "tent" når eg kallar han inn, når han kjem inn til meg er han begynt å hoppe opp og småbite litt. Kansje du kan stille som figurant ;) hehe

Dagrun!

Bergljot sa...

Når kommer den videoen da? Jeg har gledet meg til den lenge nå, syns jeg;-)

Marianne sa...

Sorry, folkens:) Først var jeg i manko på kameramann og da det endelig ordnet seg fant jeg ikke kameraet.....dere får vente i spenning...