onsdag, juli 28, 2010

Trening på Haugastøl dag 1

Har tatt meg en tur på hytten for å trene, gå turer i fjellet og bruke tiden alene til å planlegge framtiden litt.
I morges begynte jeg dagen med å shape inn ”løpe rundt stolen” Dette er en adferd som er kjekk å bruke når man trener mye alene uten medhjelper. Har tenkt å bruke den både til å jobbe med innsittene fra fart, delmomenter i budføringen og etterhvert innkalling med stå /dekk.
På ettermiddagen startet jeg innlæringen av feltsøket. Kamp har en grei apportering av tre, men jeg har ikke introdusert så mange andre typer objekter. Startet med en plast dings, en vott og en hanske. Jobbet med å gripe i front, plukke fra bakken, avlevere og komme i utgangstilling med de forskjellige objektene.
På kvelden gikk vi en tur og terpet litt på hverdagsinnkallingene, de har ( av en eller merkelig grunn;)) blitt litt dårlig i det siste.
Deilig å kunne bruke en hel dag på kun å trene hund og gjett om jeg skal få gjort mye de neste 10 dagene jeg skal være her. I morgen står det spor i nytt terreng og sporopptak på programmet. Hvis noe har lyst å komme på besøk og trene er dere hjertelig velkommen, jeg har mange sengeplasser :)

Ingen kommentarer: