mandag, juli 19, 2010

Bra lydighetsøkt

Fikk en bra lydighetsøkt sammen med Dagrun og Lindjax Hero i kveld. Med valpen kjørte vi litt innkallinger, eksplosive starter fra sitt/dekk og innlæring av utganstillingen med kasse. Hero kommer definitivt til å bli en knallbra hund, veldig intens på leken og så klar for å jobbe!
Blir masse moro trening med Dagrun og Hero framover.

Kamp fikk seg et par bra økter med fri ved foten. Vi tok litt video med mobilen, men kvaliteten ble desverre for dårlig til å legge ut her. Han har uansett et knallbra fokus og går med skikkelig "svung" i steget. Posisjonen er for det meste bra, men må jobbe han inn litt rettere, er en liten tendens til ploging hvis jeg strekker for mye.
Ellers kjørte vi apporteringen, innkallingen og dekk under marsj rett på, de satt som et skudd! Var spesielt imponert over at han smalt rett ned i dekk etter all den fri ved foten treningen like før. Apporteringen er der den skal, skulle jeg pirke på noe vil jeg har et enda raskere og mer kontant opptak. Innkallingen er også bra, men han kommer jo i en så vanvittig fart at jeg helt ubevisst ofte tar et skritt til side, han ser jo ut som han skal renne meg rett ned ( og gjør det av og til og;). Inngangene er bedre med apporten, de er snorrette.
Hopp over hinder med sitt fikk vi ikke trent på i dag, men den er bra i boks også.

Uansett er øvelsene mer enn gode nok for klasse D, har så pass god tid nå at jeg skal konse litt mer på krypen og kanskje satse på C i år også.
Det som gjennstår er jo budføringen, og så fellesdekken- søren den hadde jeg nesten glemt;)
Gå foran i line tror jeg jeg kommer til å droppe.

Ingen kommentarer: