onsdag, juli 28, 2010

Trening i Hemsedal

Forrige uke var jeg så heldig at jeg fikk snike meg med på Retriverklubbens "Hundeferie i Hemsedal." Anette skulle være instruktør for bruksgruppen og da hun i tilegg hadde ledig plass på hytten var det bare å hive seg rundt.
Jeg fikk gått utrolig mange bra spor den uken. Både enkle demospor med Anettes gruppe for å vise litt hvordan et D spor er, men også mer krevende greier for Kamp med både fremmed sporlegger, nye pinner, vanskelige vinkler og kryssende spor. Han løste oppgavene glimrende og jeg er så stolt over den knallbra sporhunden jeg har! Ingen tvil om at 2 uker med kun sporing på gressbane har gjort han vanvittig nøyaktig, spesielt i vinklene:)

Elin fra Amokk var instruktør for lydighetsgruppen og også her fikk jeg sneket meg med på litt trening. Jobbet stort sett med at Kamp skulle kunne leke intenst i forstyrrende omgivelser og med andre hunder tett på. Her har vi virkelig en utfordring, men det ble absolutt bedring utover uken. Ellers var det gøy å få trent litt fri ved foten med "strenge" instruktører( Anette, Elin og Bodil) på sidelinjen og de kom med konstruktive tilbakemeldinger på de tingene jeg egentlig var klar over : Han går knallbra når han går fint, men har en tendens til å ploge når han blir for ivrig. Her får vi bare jobbe videre.

I tilegg fikk vi også begynt litt på budføringen og den tror jeg skal gå fort å trene inn. Tok noen økter med Reidun og Dagrun da jeg kom hjem, så nå er vi der at han fint kan galoppere i utgangstilling mellom to figuranter som står ca 20m fra hverandre. Tror dette blir bra :)

1 kommentar:

Elin & Spike sa...

Dette blir knall Marianne! Uten tvil! Jeg har ståltro på Gullferdinand ;)