tirsdag, august 03, 2010

Haugastøl dag 7

I dag har det kun vært apporteringstrening på programmet. Synes Kamp har litt for slappe opptak, vil har mer trøkk og raske, kontante opptak. Jobbet først bare med å få flyt på opptakene i front, kjappe opptak med fult grep rundt apporten med en gang. Han har en tendens til å ville slå med foten for å få lettere grep, men det ble han feilet på gang, på gang selvfølgelig.
Kjørte så med litt avstand hvor han ble belønnet rett i kongen hvis det var kjapt og helt grep, kun med pølse hvis de ikke var helt så der......ja, jeg har problemer med å IKKE belønne.

Fikk også kjørt en økt med feltsøk, det gikk veldig bra. Så bra at jeg må passe meg litt for å ikke gå for fort fram, må bygge et skikkelig fundament og forståelse for øvelsen først.

I kveld skal vi trene kryp. Har funnet en hytte med hage (!) her i området, heldigvis er det ingen der så jeg tjuvlåner plenen til litt kryptrening på kveldsturen. Forløpig belønner jeg hyppig, for hvert 1-3 skritt, vil ha en stabil, vekselvis forflyttning før jeg går videre.

Ingen kommentarer: