mandag, august 09, 2010

Fremdeles på Haugastøl

Ja, jeg er fremdeles på hytta. Koser meg slik at jeg ikke har lyst å reise hjem helt ennå....
Hadde besøk i helgen så da ble det ikke så mye trening. Fikk gått et par skikkelige bratte fjellturer hvor Kamp måtte dra den minst spreke av oss opp over fjellsidene ( og det var ikke meg, altså:) God trim for han også!
Men i dag var jeg tilbake i treningsmodus. Fikk jobbet litt videre med apporteringen. Grepet har absolutt bedret seg så jeg baklengskjedet hele øvelsen igjen. Nå er vi snart der jeg vil ha han, fult trøkk inn i apporten med et skikkelig grep på direkten.
Har også jobbet mye med sporopptakene. La ut 10 stk i dag etter metoden jeg nevnte i forrige innlegg. Klikker og belønner direkte når han velger framsporet. Ligger på 70 % så er ikke helt fornøyd ennå, vi får bare jobbe på.... Men det jeg er fornøyd med er at de gangene han virkelig jobber i påsettet( snuser noen sekunder før han velger) går han rett.
Får ekprimentere litt mer med denne metoden de neste dagene. For de av dere som er interresert i å lese mer om dette kommer det en artikkel i Canis i løpet av nærmeste fremtid.

Ingen kommentarer: