torsdag, april 16, 2009

Mer spor og feltsøk trening

Det nærmer seg første samling på Canis Elitegruppe i bruks i Trondheim. Gleder meg til å få litt input på både brukslydigheten og spor/feltsøk treningen vår.
I dag var det en tur i skogen som stod på programmet. La først ut et feltsøk med 6 gjenstander. Hun fant de 4 første raskt, men så var det plutselig som hun gikk helt tom for energi og ble bare gående å surre uten å finne de to siste gjenstandene ( de lå lengst ute på 50m, godt gjemt) Så lenge hun søker aktivt kan jeg la henne holde på veldig lenge selv uten funn, men nå bare avsluttet jeg og gav henne en pause i bilen.

Etter en liten luftetur gikk vi et mye bedre spor. Det var 800m langt med 5 pinner og 85min liggetid. Kera startet med et perfekt sporopptak som lå ca 20m ut i terrenget, i svak motvind. Hun kom inn på sporet i en ganske spiss vinkel, men vendte helt korrekt opp og tok retningen umiddelbart!(Jippi!!)Resten av sporet gikk utpå en stor myr som var dekket med hjortetråkk på kryss og tvers, men Kera lot seg ikke affisere og gikk sporet veldig bra til endes!

Den neste uken blir det fokus på fremadsendingen slik at den forhåpentligvis blir klar til baklengskjeding i Trondheim neste helg.

1 kommentar:

Elin sa...

Ååååå, som jeg misunner dere det elitekurset! Det kommer til å gå knallbra med Kera, hun har jo hatt en kjempefremgang i treningen! Stå på! :)