mandag, april 13, 2009

Flott dag i skogen

I dag har vi hatt en kjempe fin dag i skogen. Startet med å gå et 1,6 km langt spor som Kera bare gikk helt supert! Perfekt sporopptak ( i motvind), fine vinkler og funn av 8 av 10 pinner. Selv om hun gikk over to pinner er jeg veldig fornøyd med sporingsadferden hennes i dag, hun gikk nøyaktig og med greit tempo. Sporet inneholdt flere spisse vinkler, terreng skifter og vanskelige partier over "stokk og stein."
Etter sporet traff jeg to venninner (Dagrun og Norena) og sammen gikk vi en flott 2 timers tur i skogen i nydelig solskinn. Kera storkoste seg sammen med Norenas to whippeter, Emil og Digby.
Vi fant oss et fint sted å campe og satt faktisk i solen i 3 timer (!) og koste oss med kaffe og niste.
Som den treningsnarkomanen jeg er, måtte jeg selvfølgelig legge ut et lite feltsøk der vi satt. Feltet ble ca 25 x 25m med 4 gjenstander som Kera fant kjapt og greit, selv om tempoet ikke var det store etter en lang, varm dag. Men hun søker fint rett ut, jobber aktivt og farten eksploderer etter funn, så jeg er godt fornøyd!

2 kommentarer:

Norena sa...

Ja, det var ein deilig dag i skogen, men du har gløymt å fortelje om Kera sin 'Sissel Kyrkjebø' konsert som var til stor glede for det tilstedeværande publikum.....2 damer og 2 whippetar + mange avskremde hjortar...NOT.....HAHA!!

(Sorry, kunne ikkje dy meg!)

Norena & Emil & Digby

Malin sa...

Hej!
Ja, visst är valparna helt underbara! :D Hade svårt att åka ifrån dom! ;)
Har en favorit men om det blir han som blir Folke har jag ingen aning om! Pojkarna var väldigt jämna och dessutom endast fyra veckor när jag var där. Ska dit om 2 veckor igen, då ska jag väl kunna se vem jag helst skulle vilja ha! :)
Låter förövrigt som ni haft en underbar dag ute i skogen! :D
Ha det gott så länge!
/ Malin