onsdag, april 15, 2009

Fremadsending, kryp og hals

Krypteknikk med lav bakpart

Våre nye treningskamerater

Treningen i dag bestod av en god økt på fremadsending + litt kryp og hals trening.
På fremadsendingen jobbet jeg med alle delmomentene. Fri ved foten + gallopp ut til gruppe begynner å se bra ut. Jeg varierer litt med å belønne med ball i fartsretningen og værsågod tilbake til godbitskål. Det er god kvalitetsikring av farten at hun faktisk kan galloppere vekk fra belønningen. Ellers må jeg være nøye på å holde på kriteriene mine under fri ved foten for hun blir veldig ivrig og har lyst å løpe i vei før kommando.
På skritt(passgang) fra gruppe + innkalling hadde jeg elendig timing på innkallingskommandoen min to ganger på rad. Klarte å rope henne inn akkurat idet hun slo over i trav to ganger- stønn! Hun har en tendens til å øke farten jo nærmere slutten av banen hun kommer, her må jeg bare være nøye med å feile henne hvis hun slår over i trav og kun kalle inn når hun holder rett tempo.

På krypen har jeg nok høynet kriteriene litt for fort, hun kommer for høyt med bakparten når forsterkningsfrekvensen blir for lav. Her må jeg bare fokusere på at adferden må være uten variasjon før jeg kan begynne å strekke strikken! Jeg bare MÅ begynne å filme treningene mine, det er så avslørende!
Halsen var jeg mest fornøyd med i dag. Kom opp i 8-10 bjeff i front, bra volum og kraft. Da vi kom hjem tok vi en liten økt på kjøkkenet også. Her hadde jeg henne i utgangstilling med ryggen inntil en vegg for å forhindre masse overtroisk adfred. På denne øvelsen har jeg kun fokusert på lyd fram til nå og har derfor fått både serier med dekk/sitt og rygging med på kjøpet. Men i dag holdt hun faktisk utgangstillingen på et par bjeff, så jeg ser at det går rette veien her også.


3 kommentarer:

Norena sa...

Næmmen så fine bilder! Friskar virkelig opp bloggen din. :)

Eg hadde kanonøkt med Diby i dusjkabinettet då vi kom heim. (Han stinka merkelig nok av gammal kaviar etter det han rulla seg i.)

Trente på å gå inn og ut av kabinettet, med dørene opp og igjen, og til slutt med vatnet på. Han tok alt med en gong sjølv om det var litt skummelt med all lydane. Til slutt stod han fint og naut shamponeringa og nakkemassasjen.

Emil spaserer rett inn i kabinettet sjølv og stiller seg opp. Han har oppdaga at det faktisk er ganske deilig å dusje, særlig når mor masserer nakke og rygg......mmmmm!

No søv mine to velduftane babeluttar.....tar på å trene med superstjerner som Kera! ;)


Norena & Emil & Digby

Kari Anne sa...

Kjekt med bilder! :-)

Ser ut som noen skikkelig hyggelige treningskamerater dere har fått :-)

Marianne sa...

Ja, de er iallefall veldig tålmodige ;)