onsdag, april 01, 2009

Bra spor

I dag tenkte jeg at jeg skulle gå et typisk D spor ( 450 m, to vinkler og 3 pinner) og sjekke hvordan vi egentlig ligger ann. Kera gikk et kjempefint spor; bra sporopptak, ok tempo, nøyaktige vinkler og perfekt pinne plukking! Det er vel 14 dager siden siste spor og jeg har ikke vært sånn topp fornøyd med sporingsadferden hennes i det siste. Har forsøkt litt forskjellige strategier for å gjøre henne mer nøyaktig i sporet. Høy forsterkningsfrekvens ( mange pinner i sporet) og neddempet belønning ( slikke på makrell i tomat tube) har ført til et roligere tempo i sporet, men likevel finner hun ikke alltid alle pinnene.
I dag var det lavere frekvens med kun 3 pinner på nesten 500m, så belønningskvaliteten ble "skrudd opp" til kattemat og litt mer aktiv utdeling. Tempoet gikk noe opp, men hun fant alle pinnene og gikk ganske nøyaktig.

Ellers har vi trent litt "gå foran i line" langs skogstien og "hopp over hinder med sitt" og kryp hjemme i hagen.

2 kommentarer:

TeamBonzo sa...

Hei Marianne god påske og suss til Kera. Snakkast

Mitt hvite hus sa...

Heisan.. for noen herlige nøster lengre nede her da... Blir spennende dette..
Nå kommer Maria tilbake kikk inn på bloggen min og sett av datoen... langt frem men hun er en aktiv dame... God påske