mandag, februar 04, 2008

LP, bruks og agility

Hadde en fin treningsøkt sammen med Reidun og Sheriff i kveld. Fikk jobbet mer med fri ved foten og de "nye" skrittene mine og vi fløt avgårde og alt satt som et skudd. Det var så gøy, føler virkelig at vi har fått et gjennombrudd på denne øvelsen!
Reidun kommanderte og sa at hun ikke hadde sett Kera gå så bra ever! Det beste er at hun er så stabil også nå, bare går og går.......:))

Ellers hjalp jeg Reidun med å baklengskjede bringkobbelmeldingen med løsbitt. Sheriff var knall flink og vi fikk kjørt hele meldingen et par ganger. Når bare ski sesongen er over blir det mer runderingstrening på oss igjen også. Reidun og Sheriff har vel mer eller mindre lagt LP karrieren på hyllen (forløbig) men satser friskt på bruks framover.

Og til helgen skal jeg av alle ting på agility kurs med Nils Johannesen. Det er Gloppen Hundeklubb som arrangerer og jeg skal kun være med som observatør. Agility er ikke helt min greie, men er med på kurset for å lære mer og kanskje plukke opp noen generelle treningstips.

2 kommentarer:

TeamBonzo sa...

Høyres kult ut, du skal berre sjå at det neste du begynner med er agility.
Veldig kjekt å lese om treninga di, du er så FLINK...
Bodil

Elin sa...

Så gøy at det løser seg på fri ved foten! Det er ofte når man trener mye alene at ting på en måte bare "går seg til" i et mønster og så blir det en vane. Det er da det er enda gøyere å få sånne aha-opplevelser ;o)