onsdag, januar 30, 2008

EUREKA!

Av og til blir man stående og stampe i et problem i lang tid før ting plutselig løser seg helt av seg selv. Mitt problem har vært fri ved foten.
Jeg har ofte følt meg ustø og ute av balanse i vendinger og helomvendinger, spesielt når jeg blir kommandert og skal gjøre det litt brått ( uten at jeg har tenkt tanken selv først ......:)

Rent tekniskt har jeg utført feks "høyre om marsj" ved å plante høyre fot i bakken og så svinge venstre fot rundt og fram et skritt. Dette er jo et litt unormalt langt skritt og ofte blir Kera hengende litt etter her. På "helt om og holdt" derimot setter jeg bare venstrefoten inntil når jeg har svingt rundt høyrefoten og stoppen blir ofte veldig brå, slik at Kera ofte svinger ut med bakenden.

I dag gikk det plutselig opp for meg at istedet for å terpe på at Kera skal følge raskt rundt og stoppe brått, så kunne alt løses ved et lite ekstra skritt!!!!
Ved å legge til et lite ekstra skritt løste jeg plutselig to problemer- Kera kunne følge tett mye lettere og jeg beholdt balansen, det hele ble rett og slett mye bedre med en gang.

Det neste spørsmålet som kommer da er jo hvorfor det har tatt meg 4 (!) år å finne ut dette.
Men sånn er det når man trener mest alene og ikke har noen mer erfarne ekvipasjer å få hjelp fra. Man blir rett og slett stående og stampe i problemene til man tilfeldigvis nærmest snubler over en løsning selv......... :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Well done!:)

Entusiastisk applaus fra dine lojale fans,
Norena & Emil

Siv sa...

Tag til deg for at du er så kreativ og finner ut slike ting :)