tirsdag, februar 26, 2008

Bra fellestrening!

I dag hadde vi endelig en velykket fellestrening med hundeklubben.
Kera var 100% fokusert og vi fikk jobbet masse med fri ved foten. Øvelsen begynner virkelig å bli bra etterhvert, men så har vi nå også jobbet mye med den! Eneste momentet jeg ikke er helt fornøyd med nå er "helt om og holdt"; hun kommer av og til litt for langt ut med bakparten her. Dette må jeg bare terpe enda mer på, kjøre mange sideforflyttninger og vendinger slik at hun får jobbet mye med bakparten.
Fikk også noen til å kommandere meg i dag og jeg begynner å bli mer komfortabel med det også! Kera jobber like bra selv om vi blir kommandert, men jeg passer på å belønne ekstra ofte i disse situasjonenen. Alt som minner om konkurranse skal ha en høy belønningsfrekvens historikk og bare være gøy!

Et par innkallinger fikk vi også kjørt, men her var jeg ikke helt fornøyd med farten før stå kommandoen. Hun galopperer, men hun er tydelig avventende og gir ikke full pedal. Avbrøt henne en gang og det ble litt bedre, men spørs om jeg må ta ut delmomentet og jobbe litt med den eksplosive starten igjen. Dette er det lenge siden jeg har gjort, har kjørt hele øvelsen rett på i flere måneder nå. Dette burde uansett være lett å fikse på. Farten i resten av øvelsen er megetbra!

På slutten av treningen hadde vi tid til en fellesdekk også. Kera lå flat i 3 x 1,5 min med skjult fører. Tok også noen runder med selve innmarsjen inn i fellesdekk rekken hvor jeg belønner etter at vi har stilt oss opp.
Godt å kjøre hjem fra trening og virkelig føle at vi har fått trent på noe fornuftig.