tirsdag, juli 21, 2009

Gjennombrudd!

I dag følte jeg virkelig at vi tok et stort skritt framover med hensyn til utgangstillingen. Nå er status at han kan jobbe med bakbeina 180 grader rundt på kassen og klikket kommer først i det øyeblikkk det er kontakt med kneet mitt. Det begynner endelig å se ut som noe som ligner på en utgangstilling! Og han synes det er så gøy, hopper høyt i luften når jeg kommer med kassen og kan ikke vente med å få sette beina på og begynne å dreie rundt.
Apporteringen går det også veldig bra med, han har et godt grep og har også begynt å plukke opp apporten fra bakken. Disse to adferdene kommer jeg til å jobbe masse med fram mot brukssamlingen på Sølen om knappe 3 uker og er vi skikkelig flinke kan vi kanskje begynne å sette dem sammen også!
Ellers jobber vi også med å følge etter mens jeg går baklengs, er vel kommet opp i 5-8 skritt med full fokus og rette intensiteten. Her er det belønning med kampleike som gjelder og han er blitt skikkelig flink å slippe på passivitet, ikke være for grisete med tennene og ikke hoppe i leken før jeg setter den i bevegelse eller sier "ja" Han er midt i tannfellingen for øyeblikket så det er ikke uvanlig at vi leke så heftig at "tennene spretter og blodet flyter" Han blir litt forsiktig i noen sekunder etterpå, men så hiver han seg inn i leken med like stor iver igjen.

Kera har fått en god økt med fri med foten siden sist. Den fungerer greit, men vi må jobbe mer med både forstyrrelser og det å virkelig kunne strekke strikken. Når det gjelder det første må jeg virkelig legge med i selen, Sandane har tatt sommerferie og stedet virker helt forlatt. I går gikk jeg fri ved foten på 3 parkeringsplasser, 2 skoleplasser, en fotballbane og utenfor kinoen uten å treffe på et eneste menneske!!
Ellers er jeg også litt for pysete når det gjelder å gå virkelig lange strekk med fri ved foten på trening, bør kunne gå opp mot 5 min uten å få variasjon i adferden. Får ta med stoppeklokke på neste trening og se hvordan vi ligger an.

Ingen kommentarer: