lørdag, oktober 25, 2008

Mye bruks, lite lydighet

Den siste måneden har jeg så og si kun trent spor og feltsøk, og det har absolutt vært deilig å ta litt pause fra lydighetstreningen. I hele vår/sommer hadde vi full fokus på LP konkurransene og man blir litt mettet etter en sånn lang, intens treningsperiode.
Brukstreningen i høst har virkelig gitt resultater og Kera går bedre og bedre spor. Spor opp mot 1 km, hyppige vinkler, kryssende dyrespor/stier og mye variabelt terreng har gitt et konsentrert og rolig sporingstempo. Jeg kjører fremdeles en form for kombinasjons spor hvor jeg legger godbiter ved sporopptaket, i vinkler, i vanskelig terreng og ved sporslutt. På de tomme langstrekkene legger jeg pinner. Dette har fungert greit og jeg kommer nok til å fortsette på dette nivået en stund til for å legge et godt grunnlag.

I slutten av november skal jeg forresten på lydighetskurs i Bergen med Maria Hagstrøm, så jeg burde kanskje prioritere litt LP trening de neste ukene også :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei! Så gøy at dere jobber så mye i skogen! Dere har jo kjempefremgang! Vi skal forresten på feltkurs til helga!
Håper dere har det bra ellers og at det går fint med poten til Kera!