onsdag, juli 04, 2007

Tilbake fra ferie

Etter 14 dagers treningsfri var det deilig å komme seg ut på treningsbanen igjen.
Det ble en ganske grei, liten økt hvor vi hovedsakelig jobbet med frivillige adferder.
Fikk jobbet litt med farten ut til kon og ruta hvor jeg brukte musematten og belønnet direkte.
Holdt ganske lave kriterier og fokuserte på å belønne bra og masse. I dag var det viktigst egentlig å bare ha det litt gøy og få opp treningsmotivasjonen (hos meg)

Det vi må jobbe med frem til neste konkurranse er
apportering med dirigering - denne må bli mye mer pålitelig, er ikke bra nok pr i dag.
fri ved foten - må jobbe mer med kommandør, det er jeg som er det største problemet her!
Alle de andre øvelsene må også opp på et nivå hvor de er mer flytende og ikke påvirkes så lett av forstyrrelser utenfra. Vi har en stor jobb å gjøre her!

Tidligere i år hadde jeg en plan om å delta på NM i august, men jeg vet rett og slett ikke om jeg er klar for det. Føler at jeg har for lite konkurranse erfaring til å hevde meg og at vi trenger mer tid til å gjøre ting skikkelig. Skal jeg først delta i et nasjonalt mesterskap har jeg lyst til å vinne!
Selvfølgelig vil det å delta i NM gi verdifull erfaring, så jeg ender vel opp med å melde meg på og så får vi se.......
Ellers har jeg to stevner i september på planen, et i Ålesund og et i Ørsta. Vi får satse på å hanke i land noen flere 1. priser slik at NLch' et er inne rekkevidde i år:)

Ingen kommentarer: