fredag, juli 13, 2007

Død kanin

Etter at jeg kom tilbake fra Irland har jeg hatt litt vanskelig for å finne motivasjon til å trene, vet ikke helt hva jeg skal trene på ( eller rettere sagt hvor jeg skal begynne....)
I dag klarte iallfall Reidun og jeg å komme oss ut på treningsbanen etter litt gjensidig oppbakking.
Jeg hadde med to ny leker som jeg gledet meg til å teste, en apportdummy med kaninskinn og en polstret bitepølse i grovt tøy. Kera kikket på begge momentant og spesielt "kaninen" var kjempe spennende. Desverre "drepte" hun den ganske raskt slik at skinnet løsnet og vi stod tilbake med en naken pølse som ikke var like gøy.
Det er ikke alle leker som tåler tøff medfart av en galen rottweiler, tøyleker har generelt kort levetid hos oss. Men den polstrete bitepølsen har jeg mer tro på og vi har også et lite biteskinn som hun elsker og som er kjempe solid.

Selv om hun er veldig intens i kamplek slipper hun raskt når jeg blir passiv, kun på den måten vet hun at leken starter på igjen. Jeg bruker denne form for belønning i øvelser hvor jeg ønsker høy intensitet og en kjempe gira hund.
Før kaninen døde fikk vi kjørt noen innkallinger med stå og dekk med den som belønning. Hun var så ivrig etter å få leke med byttet sitt at hun testet med å gå rett i dekk istedet for stå 2-3 ganger, men tilslutt utførte hun øvelsen perfekt flere ganger på rad.
Tror jeg får finne fram superlimen i kveld og se om jeg klarer å utføre litt avansert kirurgi på lille kanin så den kan gjøre nytte for seg noen treningsøkter til.........

Ingen kommentarer: