mandag, september 13, 2010

Trening med forstyrrelser

Hvis man ikke har forstyrrelser, får man lage noen selv! I dag trente jeg hjemme ( gud, hvor deilig å bare kunne gå rett ut av døren og ha en stor treningsbane tilgjengelig) og måtte derfor gi Kamp noen ekstra utfordringer. Baklengskjedet først 4 øvelser sammen og det fungerer bare så bra! Men så var det dette med forstyrrelser da. Her inni skogen er det jo helt stilt og folketomt. Under fri ved foten treningen kastet jeg derfor alle lekene hans utover banen ( har ikke like stort utvalg som Elin, men likevel :) og så måtte han gå rundt og over de med fullt fokus. Gikk over all forventning, det var nok DZ /avstandsbelønningstreningen som kicket inn. Når han fikk "værsågod" fikk han velge den leken han ville, og overraskende nok var det en ball som jeg egentlig ikke trodde var så gøy. På innkallingen og apporteringen måtte han også løpe rett forbi lekene som lå der. Flinke, flinke hunden min :)

2 kommentarer:

Elin & Spike sa...

Skal ta med lekesekken og fikse flere forstyrrelser til deg neste gang jeg kommer bort ;o)

Linn Mago Isaksen sa...

På samlingen i oktober får du bare utnytte oss for alt vi er verdt, så tenker jeg det blir god forstyrrelsestrening. :)