søndag, september 19, 2010

Spor og kryp

Startet formiddagen med å legge ut et 1 km langt spor til Kamp. Sporet gikk vekselvis på myr og i blåbærlyng, og dagens hovedoppgave var å plukke pinner som jeg hadde lagt litt vanskelig til nedi høy vegetasjon. Han måtte også søke opp sporet ca 20 m ut i terrenget. Er veldig fornøyd med både sporingen, pinneplukkingen ( 8/8) og sporopptaket :)
Fikk også kjørt noen seperate sporopptak etterpå. Den siste tiden har vi jobbet endel med sporopptak på avstand og han søker fint rett ut etter min dirigering. Sporene ligger alt fra 5m til 20 m ut i terrenget, men jeg bør nok trene på enda litt lenger avstander framover ( kan vel i teorien ligge helt ute på 50m på konkurranse, hvis jeg har forstått rett) Har en framspor % rundt 70-80, ikke helt fornøyd ennå, men det er vel bare å jobbe på.
Ellers jobber jeg videre med krypen. Går litt opp og ned med den, bokstavelig talt:) Innser at jeg har litt for uklare kriterier og forsøker å ta noen snarveier. Tror det er på tide å sette opp en skikkelig kriterieplan og følge den!

Ingen kommentarer: