torsdag, september 09, 2010

Elitesatsing bruks med Maria Hagstrøm

Har vært i Bergen i 4 dager på kurs med Maria Hagstrøm. Maria er en instruktør som jeg synes det er utrolig kjekt å gå kurs for. I tilegg til å være en veldig dyktig hundefører med imponerende resultater både i VM, EM og SM i Lydighet og bruks, så er hun også en utrolig behagelig og hyggelig person!
Disse dagene har vi jobbet både med bruksappellen, rundering, spor og felt. Jeg har fått mange gode tilbakemeldinger og ikke minst konkrete råd og oppgaver som jeg må ta tak i og jobbe videre med.
Trodde jeg hadde god tid fram til debuten i november, men nå viser det seg at jeg har misforstått/rotet med datoene og at stevnet faktisk er om 4 uker!!! Ikke det, man kan får gjort mye på 4 uker og det må jeg skal alt bli sånn som jeg vil ha det.
Plan for de neste ukene:

SPORET
- jobbe med avstanden på sporopptaket
-gå flere lange spor, mer enn 1 km

BUDFØRINGEN
- kjede sammen
- skuddtrening
- konkurransetrene

BRUKSAPPELL
- gjøre ferdig krypen
- skuddtrening på fellesdekken
- forstyrrelser under fri ved foten
- konkurransetrene hele programmet

2 kommentarer:

Bergljot sa...

Ser spennende ut dette:-) Når og hvor er det du skal til pers? Kanskje vi kunne vært og sett på deler i hvert fall.

Marianne sa...

Norheimsund i Hardanger 9-10 okt :)