søndag, januar 11, 2009

Søndagstrening

I dag trosset vi et forferdelig regnvær og gikk ut i skogen for å trene spor. La et 1 km langt spor med 10 sporpinner i et ganske kuppert skogsterreng. Etter ca 45 min slapp jeg henne 90 grader på sporet. Hun tok desverre baksporet, så ettter noen meter stoppet jeg, tok henne tilbake og forsøkte igjen. Denne gang tok hun sporet perfekt.
Selve sporet gikk hun ganske bra, hun fant 9 av 10 pinner og gikk vinklene veldig nøyaktig.

En ting jeg ser vi må fikse litt på, er selve pinne plukkingen. Hun har begynt å slippe pinnene i det hun snur seg mot meg,med det resultat at jeg ikke alltid ser hvor pinnen bli av og må lete rundt i lyngen! Grunnen er selvfølgelig at jeg har sagt BRA idet jeg ser at hun plukker, istedet for at hun må holde pinnen til jeg tar den. Bare slurv fra min side, så ved å kjøre noen plukke økter hvor jeg fokuserer mer på timingen burde dette gå greit å fikse.

Ellers var hun tydelig sliten mot slutten av sporet, det var tungt terreng og svært bløtt i bakken. Planen var å kjøre litt feltsøk også, men vi var begge dyvåte og slitne, så kaffe foran peisen fristet mer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så flinke dere er! Ting som sklir ut er jo ofte bare fordi vi selv er slurvete som du sier... :)
Mht krypen: hva med å klikke for bakbensbevegelse når du har fin forpart likevel? Og f.eks bruke håndtarget for å få bevegelse fremover. Jeg har gjort det med Spike nå og han begynner å få veldig fine beveglser på krypen.