lørdag, januar 10, 2009

Kryptrening

De siste kveldene har jeg trent mye kryp med Kera.Treningen har foregått innendørs med middagen hennes som belønning. Grunnferdigheten kryp har jeg egentlig aldri helt fått dreisen på. Da jeg jobbet mye med grunnferdighetene på klikker INSTRUKTØRkurset tok jeg ikke krypen så nøye, det var jo en bruksGF som jeg ikke kom til å få bruk for.........

Før har jeg stort sett brukt targetsticken og egentlig ikke kommet noe særlig langt før rompa blir for høy og det blir mer froskehopp enn kryp. De siste dagene har jeg kun jobbet med shaping og fått bra resultat, hun kan nå krype flere skritt ved min venstre side. Pga at jeg har en flatdekk som utgangspunkt, holder hun seg veldig lavt langs bakken med hele framkroppen. Bakparten er fremdeles noe for høy, det blir hopp fram istedet for at hun beveger en og en bakfot. Alternativt bør vel begge bakbeina ligge bakover og bare slepes med eller spenne litt i fra.
Vil veldig gjerne ha innspill på hvordan dere der ute har jobbet med denne øvelsen og fått fram bra bakbeinsbevegelser.

Ingen kommentarer: