lørdag, mars 07, 2009

Mest bruks, lite LP

De siste måndene har det stort sett gått i brukstrening. Takket være en forholdsvis snøfattig vinter har vi fått trent en god del spor og feltsøk. Feltsøket er nok det jeg er mest fornøyd med, sporingen er mer variabel. Jeg kunne fremdeles ønske meg et lavere tempo og lavere nese, men det har absolutt bedret seg. Har fokusert mye på riktig Pavlov( rolig hund og rolig belønning) + litt hyppigere belønningsfrekvens, spesielt i starten. Ser at jeg har havnet i et mønster hvor jeg stort sett alltid har latt det gå ca 100m mellom hver pinne. Ville jo aldri trent f.eks fri ved foten på den måten, så her må det skjerpings til og litt mer gjennomtenkt belønningsfrekvens og timing !!!

Ellers kjenner jeg at jeg blir sugen på Lp trening etterhvert som det våres nå. Har selvfølgelig kjørt noen sporadiske økter med fri ved foten og litt vedlikeholdstrening av øvelser i vinter, men det har blitt lite målrettet LP trening, desverre. Selv om hovedsatsingen blir på bruks i år, så skal vi nok få med oss noen LP stevner også. Så det er vel bare å finne fram ruta og apportene og kjøre på.......

Ingen kommentarer: