tirsdag, mars 31, 2009

Fra full gallopp til rolig skritt.

De siste ukene har det blitt lite spor og feltsøktrening da vinteren har gjort et lite, midlertidig comeback. Vi har derimot fått trent en del brukslydighet. Gå foran i line er snart ferdig, trenger bare en del generalisering og konkurransetrening før den er i boks.
På bruksfremadsendingen er vi fremdeles på delmoment nivå. Fri ved foten + galopp ut til gruppe ser bra ut. Skritt fra gruppe (ca 20 m ) + innkallingen har vi også bra kontroll på. Det vanskeligste med denne øvelsen er nok å sette disse to delmomentene sammen-det å få hunden fra full galopp over i rolig skritt i det den passerer gruppen. Akkurat den treningen har jeg ikke startet på, tenker jeg venter med det til jeg kommer til Trondheim på elitegruppe samlingen hvor jeg kan få litt coaching. Ellers tar jeg gjerne i mot treningstips til denne øvelsen!

Ingen kommentarer: