mandag, mars 09, 2009

Elitegruppe Lydighet

I helgen hadde jeg første samling i den nyoppstartete Elitegruppe Lydighet. En skikkelig entusiastisk og flink gjeng med knallbra hunder, jeg gleder meg virkelig til å følge dem gjennom et helt år. Jeg legger ut en link til bloggene deres her på siden så kan dere selv titte innom og se hva vi holdt på med i helgen.

Ellers ble jeg så inspirert av all lydighetstreningen, at jeg hadde meg en liten økt med apportering med dirigering før jeg sjanglet hjem på søndag. Apportering med dirigering tror jeg ikke jeg trent på 4-5 mnd, men etter 2 min var vi akkurat må samme nivå som ved sesongslutt ifjor høst. Det vil si bra fart, bra apportering, men vi trenger større pålitelighet på selve dirigeringen. Det går stort sett greit på første forsøk ( som jo er det viktigste!) men kjører jeg flere repetisjoner vil hun gjerne ut til samme side som sist.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heia Marianne! Takk for sist. Utrolig kjekt å være igang!!! Har laget blogg: http://eliteblog-felix.blogspot.com/ :)

Linn Mago Isaksen sa...

Takk for ei flott helg. Frida strutter av selvtillit, og jeg strutter av treningsmotivasjon. :)