søndag, februar 01, 2009

Supersøndag

I dag har vi hatt en skikkelig supersøndag med masse bra trening. Startet i morges med litt trening på fremadsendingen. Fri ved foten + full guffe til musematten gikk fint, nå må jeg bare få fatt i noen stumtjenere/stativ som kan fungere som gruppen.
Innkalling mens jeg går mot henne blandet hun litt sammen med eliteinnkallingen, slik at jeg fikk noen frivillige ståer på kjøpet. Vi har ikke kjørt strake innkallinger på lenge, så her får vi ta noen repetisjoner.
Da vi var ferdige med lydigheten reiste vi ut i skogen. Først kjørte vi en runde med feltsøk. 4 gjenstander på et 10 x 50m felt, som hun fant helt greit. Etter det var det tid for litt sporoppsøk. Jeg la ut 4 korte spor på 10-20 m, alle med skogsbilveien som utgangspunkt, to til høyre og to til venstre. Eventuelle bakspor ville derfor bare ledet inn igjen til bilen. De to sporene som lå i motvind hadde hun ingen problemer med. Medvinds sporene hadde hun litt vanskeligere for å plukke opp, men hun tok iallefall ikke baksporet her heller.
Så var det tid for å gå et skikkelig spor. 850 m, 45min sportid og 8 pinner. Hun gikk helt perfekt, rolig og konsentrert og 100% funn! Etter all aktiviteten før på dagen var hun på helt riktig stressnivå for spor.
Siste punkt på agendaen var en liten gjennomgang av gå foran i line før vi pakket sammen og dro hjem. En topp søndag i skogen som jeg er kjempefornøyd med!

Ingen kommentarer: