lørdag, februar 14, 2009

Budføring

Nå er vinteren kommet til Sandane også, og det blir derfor en naturlig pause i spor og feltsøkstreningen.I tilegg er det oppstart av masse kurs nå i februar så mye av min egen treningstid blir "spist opp" av planlegging, kurskvelder og individuelle timer. Kera er med som demo hund, så litt trening blir det nå likevel. Selv om det går litt utover min egen trening synes jeg det å ha kurs er kjempe motiverende. Masse entusiastiske eiere med bra hunder som har lyst å lære om klikkertrening- hva mer kan en ønske seg?

Når ukedagene blir travle gjelder det å få benyttet helgene til egentrening. I dag begynte jeg å trene litt på budføringen, en øvelse som jeg ikke har jobbet med i det hele tatt. Startet bare med at Kera skulle løpe frivillig mellom meg og Joffen ( min kjære mann) og innta utgangstilling for å få klikk og drakamp. Får sette kommando på etterhvert og baklengskjede det hele, tror ikke dette skal bli noe særlig vanskelig oppgave.

Ingen kommentarer: