søndag, februar 08, 2009

Feltsøk og fremadsending

Søndagene er fine treningsdager.I dag var det så flott vær at jeg nok heller skulle vært på skitur, men når man har så mye å trene på, så må man jo prioritere litt.....
De siste dagene har jeg begynt å trene søk på hele felt på 50 m x 50 m. Dette burde jeg nok ha startet med for lenge siden, for jeg ser en tendens til at hun søker mye ute langs kantene. I dag lå jeg gjenstandene mer på midten slik at hun skulle bli forsterket for å lete her. Passet også på å plassere meg slik at hvis hun søkte rett ut fra meg så var gjenstanden enkle å finne. Hadde lagt ut 9 gjenstander, men etter 5 knallbra funn, avsluttet jeg. Belønner fremdeles etter hvert funn, kommer nok til å gjøre det en god stund til. Om det blir baklengskjeding eller bare variabel forsterkningsfrekvens( eller en kombi) får vi se på. Tror i alle fall dette kommer til å bli en riktig så bra øvelse etterhvert!

En bra øvelse tror jeg også fremadsendingen kommer til å bli, vi er kommet godt i gang med delmomentene her. I dag hadde vi nok en økt med fri ved foten + gallopp fram til musematte og 20-30m rolig gange fram til AlleyOop. Har bestilt meg noen "figuranter" til gruppen fra et firma som selger fotballutstyr ( sånne treningsfigurer som brukes til å lage frispark murer osv)

Det jeg føler jeg ikke har fått kommet i gang med ennå er denne hersens skuddtreningen. Er så kjedelig å være avhengig av andre for å få trent på dette. Kanskje jeg må kjøpe meg en lekepistol med løskrutt, men vet ikke om det smeller nok til at treningen blir reel?

1 kommentar:

TeamBonzo sa...

Du er jammen flink Marianne, gleder meg til du skal ha kurs i bruks då melder eg meg på..