mandag, august 27, 2007

Ikke motivert.....

Nå er det bare en knapp uke til vi skal ut i lydighetsringen og av en eller annen merkelig grunn føler jeg meg helt umotivert. Vanligvis når vi er så tett oppunder konkurranse føler jeg at det er tusen ting jeg burde trent på og at jeg har altfor liten tid å gjøre det på.
Akkurat nå må jeg nærmest tvinge meg selv til å gå ut å trene, det føles veldig tungt å komme i gang. Har også mange individuelle timer på valpekurset denne uken og etter 2-3 timer ute i kaldt høstvær er man ikke akkurat full av energi til å ta fatt på egentrening.
Vet ikke om det er det at vi har alle øvelsene i boks og ingen ting å trene på ( ha, ha.......not) eller om jeg rett og slett bare gir litt f....
Det har vært mye lydighetstrening den siste tiden og jeg kunne godt tenkt meg å fokusere mer på brukstreningen fremover.
Neste helgs konkurranse blir nok derfor årets siste. Hvis det går knallbra er det jo selvfølgelig litt fristende å melde seg på i Bergen om en måned og forsøke å klare Championatet allerede i år, men jeg har ikke de helt store forhåpningene.
Kanskje jeg skal melde meg opp på utstillingen i Bergen isteden, må jo ta en andreplass der før eller siden også.

Ja, ja selv om jeg er ganske umotivert for tiden fikk jeg likevel tatt meg en bra fri ved foten økt da en av valpekurs deltakerne hadde rotet med tiden og kom en time for sent.
Vi fikk tatt en skikkelig gjennomgang av alle momentene ( vendingene, holdtene, fartsforrandringene osv) + jobbet med å strekke tiden også. Var faktisk veldig fornøyd med henne, alt funket bra. Så lenge det er jeg og ikke Kera som sliter med motivasjonen så er det jo ikke så gale egentlig :)

6 kommentarer:

Kari Anne sa...

Jeg leser i et tidligere innlegg at Kera er vaktsom. Hvordan er hun da? Hva gjør hun? Og hvordan skal hun kontrollere det som skjer? Har du jobbet med de sidene av henne, og hvordan har du i såfall gjort det?

Mitt hvite hus sa...

Hei Marianne.

Jeg vil ønske deg lykke til i lydighetsringen. Håper virkelig det går dokkers vei:=)
Følger med på bloggen din for å se hvordan det går. Kankjse vi sees i Bergen?

Marianne sa...

Hei Kari Anne
Kera kan bli veldig på vakt når vi treffer ukjente folk eller hunder, hvis jeg ikke er obs og holder høy frekvens på belønning kan hun gjøre utfall. Det er blitt veldig mye bedre med folk, men hun reagere fremdeles på små hunder.Må innrømme at hadde jeg brukt like mye tid på å trene på disse tingene som på lydighetstreningen hadde nok problemet vært løst for lenge siden......

Kari Anne sa...

Takk for svar, Marianne. Jeg har også en rottweilertispe med de "egenskapene", og bruker mye tid på å trene på det. Det begynner å gi resultater nå, heldigvis.
Har du måttet trene spesielt på tannvisning?

Elin sa...

Lykke til i helgen Marianne!:o)
Gleder meg til å følge brukstreningen deres fremover.

Marianne sa...

Nei, tannvisningen var ikke noe problem heldigvis:)