mandag, august 13, 2007

Fokus på kontakt og konsentrasjon

Det er 3 uker til vi skal ut i konkurranseringen igjen og selv om de fleste øvelsene sitter bra er det et par ting som jeg må ta tak i.
I dag har jeg tatt problemet ved roten, nemlig det å holde fokus og konsentrasjon oppe selv på nye steder og der det er forstyrrelser.
Dagens oppgave var å trene på 5 nye steder hvor vi ikke har trent før og gjøre det så enkelt at Kera klarte å holde fokus og konsentrasjon på topp.
Med sekk på ryggen har jeg tuslet rundt i Sandane sentrum og omegn og funnet mange nye steder å trene. Vi har gått fri ved foten utenfor Domus og Rema 1000, vi har trent på Firda Vidergåandes skolegård, ved STILs jentelags fotballtrening og på en lekeplass.

Vanligvis er hun veldig snusete på nye steder og må alltid ha oversikten før hun er klar for å jobbe. Men i løpet av dagen ble hun mer og mer fokusert når vi kom til en ny plass og tok raskt kontakt når jeg stilte meg opp i utgangstilling. Ingen ting er bedre en at et nytt og fremmed sted blir et diskriminativt stimulus for å ta kontakt med meg, da har jeg vi kommet et godt stykke på vei!

Ingen kommentarer: