mandag, mai 28, 2007

Testing på apporteringen med dirigering

Som ventet kom testingen på apporteringen i dag.
Det er selvfølgelig mye enklere å løpe rett ut til apporten isteden for å måtte stoppe ved kon først:) Dette gjentok seg gang på gang, så det ble en del feiling, men også noen veldig bra repetisjoner innimellom. Selve dirigeringen satt perfekt.
Det er nesten litt morsomt når testingen kommer sånn helt etter boka og jeg vet nå av erfaring at det bare er en fase vi må gjennom så sitter øvelsen som støpt!

Det var ganske varmt på treningsbanen i ettermiddag, solen steikte og Kera ble ganske sliten etter all apporteringen.
Tenkte det passet fint å kjøre litt luktdiskriminering og jobbe med selve systemet i søket, men hun var altfor daff. Ingen problem med å finne rett pinne, men det var liksom ingen ting som hastet og hun gikk over pinnene både en og to ganger før hun bestemte seg. Jeg ønsker mye mer fart og intensitet i søket enn dette! Her må jeg få inn rett Pavlov ved å ha en opplagt hund og ikke minst øke belønningskvaliteten betraktelig. På grunn av varmen hadde jeg ikke særlig engasjement i min utdeling av godbiter heller.
Det er ikke det at det var så veldig varmt, vi er bare ikke vandt til sol og temperaturer over 10 grader her på Vestlandet......

1 kommentar:

Elin sa...

Jeg håper at jeg en dag kan bli like flink som deg Marianne!