søndag, mai 27, 2007

Så fornøyd!

I dag er jeg virkelig fornøyd med hunden min! Hun er bare så flink!!!
Treningen i dag gikk helt etter planen og Kera gjorde alt som hun skulle.

Vi startet med å baklengskjede innkalling med stå og dekk. Hun holdt bra fart og utførte momentene perfekt. Jeg var også flinkere til å si kommandoene på rett tidspunkt slik at hun stoppet rett ved kjeglene, men dette må jeg fokusere mer på.

Etter en liten pause satt jeg opp ruta og baklengskjedet den og. Begynte med å kjøre innkalling fra dekk i ruta, gjentok det 3 ganger. Ingen tjuvstarting, bra fart og fin innkomst til fri ved foten. Så satt jeg henne fra meg ved kon, dirigerte til ruta og kommanderte dekk. Hadde ikke musematten i ruta men likevel smalt hun ned på kommando midt i. Innkallingen deretter var også perfekt. Tilslutt kjørte jeg hele øvelsen fra utgangstilling. På første forsøk begynte hun å løpe direkte til ruta, men etter å ha blitt feilet utførte hun øvelsen perfekt.
Her må jeg bare jobbe med å få det perfekt på første forsøk.

Avsluttet med baklengskjeding av manekengen og om den er det ikke annet å si enn at Kera utførte øvelsen helt etter boka.

Er det rart jeg var fornøyd etter dagens trening?

Ingen kommentarer: