torsdag, mai 03, 2007

Flatdekk

Kera sin pote er så og si bra igjen, så de siste dagene har vi trent for fult. I går jobbet jeg mye med dirigeringen og der er absolutt framgang å spore......
Ruta, innkallingen og manekengen var kjempebra!

Fellesdekken er noe som jeg nesten ikke har trent på siste året. Vi jobbet utrolig grundig med den øvelsen før klasse 1 og har nærmest flytt på det siden. En og annen fellesdekk har det selvfølgelig blitt, men hun har alltid lagt rolig og jeg har ikke sett behov for å trene noe særlig.
Ikke før nå!
Selv om hun aldri reiser seg, har tendensen til å være interresert i hva som skjer rundt henne alltid vært der. Men i dag la hun seg plutselig over på skinken og snuste i bakken (!!)

Egentlig var det helt greit, for nå fikk jeg en god grunn til å trene inn en flatdekk.
Har ofte tenkt på at jeg skulle gjort det, men det er jo alltid så mye annet å trene på og når den vanlige dekken har vært bra så har det ikke blitt prioritert. Men i dag satt jeg i gang og det var
skikkelig gøy å shape frem en ny adferd igjen.
Kera tok det ganske kjapt og i løpet av et par økter fikk vi jobbet oss opp til ca 20 sek med haken klistret i bakken. Nå får vi bare jobbe oss vider og introdusere bevegelse og forstyrrelser etterhvert. Siden hun har en helt spesifikk adferd å utfør blir det lettere for meg å sette rette kriterier og det å ligge urolig blir helt uforenelig med å ha haken i bakken-genialt!

Ingen kommentarer: