søndag, mai 06, 2007

Oppblåst marsipangris

I helgen måtte jeg en snartur til Bergen på et obligatorisk kurs for alle som driver med HD røntgen. Svigers hadde tilbudt seg å passe Kera siden min kjære mann er i Nordsjøen.
De har passet henne før og det pleier å gå riktig så fint, bortsett fra at svigerfar elsker å fôre Kera. Mine formaninger om streng diett osv går inn det ene og ut det andre......( hun får vanligvis ikke mat i skål, all foring skjer i forbindelse med trening)
I gårkveld da jeg kom hjem ble jeg alvorlig bekymret. Kera så ut som en oppblåst marsipangris, hun vagget omkring og så sprekkeferdig ut. Hva hun hadde fått i seg var det ingen som var sikker på, men hun var observert fråtsende i svigermors kompostbinge.
Hele kvelden gikk hun rundt og prompet og rapet, det må ha vært litt av en gjæringsprosess på gang....
I dag var hun heldigvis tilbake til sin normale figur og vi har både gått lang fjelltur og trent på kvelden.
Jeg satt opp en rute med hvite kantbånd, det har jeg ikke gjort før og det så heller ikke ut som det påvirket henne noe. Kjørte noen økter fra kon til ruta + dekk med musematte og tilsvarende uten musematte. Det så riktig fint ut.
Jobbet også litt mer med dirigeringen og den har virkelig tatt seg opp, vi har en svært lav feilprosent så nå kan jeg så smått hente frem apportbukkene igjen.
Fikk også jobbet litt videre med flatdekken, kom opp til 30 sec og fikk også introdusert bevegelse fra og rundt.
Avsluttet med litt fri ved foten som var helt ok.

2 kommentarer:

Elin sa...

Huff, stakkars! Det hørtes ikke bra ut med marsipangris...
Skjønner jeg riktig når jeg tror at flatdekk er rett ned, med hodet flatt i bakken? Forventer du da hodet ned i det hun legger seg?

Marianne sa...

Flatdekk er med haken i bakken, ja.
Har tenkt å beholde den vanlige dekken og ha kommandoen "ned" som jeg gir når jeg går i fra. Det er det jeg har tenkt iallefall.....