fredag, mars 19, 2010

Status rapport

At Kamp allerede er blitt 1 år får meg til å reflektere litt rundt hvor vi er og hvor vi skal, sånn rent treningsmessig. Får selvfølgelig litt "hetta" og tenker at vi skulle ha vært kommet mye lenger, at på Kamps alder hadde Kera alle LP 1 øvelsene i boks osv. Men med Kamp har jeg jo brukt masse tid i skogen på sportrening som jeg ikke prioriterte med Kera.
Planen er å kunne debutere i spor til høsten. Pr dags dato ligger vi slik ann:

Spor - vi fikk gått mange spor i sommer/høst og status da vinteren kom var at han behersker fint 1 time gamle spor opp mot 1 km i variabelt terreng. Fremdeles ganske høy belønningsfrekvens med godbiter eller gjenstander i sporet. Ikke begynt med pinner i sporet ennå. Nå venter vi bare på snøfri skog så vi kan ta fatt på den treningen!

Budføring- denne øvelsen har jeg ikke begynt på.

Brukslydighet
  • Lineføring/fri ved foten- går med bra fokus, energisk attityd og holder fin posisjon. Holdter og vendinger ser bra ut. Har ikke startet med tempo forrandringer. Når det gjelder utholdenhet ligger vi på en 20-30 skritt .
  • Gå foran i line- har så vidt startet litt med GF gå foran
  • Innkalling fra sitt- øvelsen er baklengkjedet, men trenger konkurransetrening ( forstyrrelser, kvalitetsikring, kjedet med andre øvelser)
  • Dekk under marsj- jobber med delmomentene, snart klar for kjeding
  • Apportering- øvelsen er baklengskjedet, men trenger konkurransetrening.
  • Hopp over hinder med sitt- jobber med delmomentene, snart klar for kjeding
  • Fellesdekk- kan ligge i ca 1 min med meg 20 m unna, har ikke fått trent så mye med fremmede hunder eller forstyrrelser.

Som dere ser har vi masse trening foran oss, men med 6 mnd til konkurransestart burde dette være overkommelig. Nå må våren bare komme så vi får snøfrie skoger og apellbaner!

1 kommentar:

siv og kry sa...

Det er jeg helt sikker på at du klarer! Vi heier på dere :)