fredag, mars 26, 2010

Snart sportrening

Endelig er vinteren over!
I morgen planlegger jeg å gå årets første spor, det er nesten 4 mnd siden sist vi var ute og sporet. Planen var å få gått nærmere 100 spor i Kamps første år, men vi endte nok bare opp på nærmere det halve pga de enorme snømengdene i vinter. I fjor vinter var det kun 3 uker totalt i løpet av vinteren at jeg ikke fikk gått spor med Kera. Da vi avsluttet sportreningen i høst var jeg begynt å trappe ned godbitsporene og brukte mer gjenstander i sporet. Dette fungerte bra, han sporet både nøyaktig og med rolig tempo.

I dag har jeg introdusert sporpinnene. Kamp apporterer så pass bra at det ikke var noe problem å få han til å plukke pinnene fra bakken og avlever dem hos meg. Jeg startet med å legge en pinne synlig like i nærheten, etterhvert spredde jeg mange pinner rundt om på plenen som Kamp snuste opp og avleverte. I morgen er planen å gå flere korte spor med mange pinner i. Jeg kommer til å kjøre litt pinneplukking på stien før vi starter og forhåpenligvis plukker han fra sporet også. Pinnene blir selvfølgelig belønnet skikkelig med kongen. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg masse til å ta fatt på sportreningen igjen! Rapport følger.

Ingen kommentarer: